niedziela, 23 czerwca 2013

Pieczeng 6P41 - Pecheng 6P41 - Печенег 6П41

Rosyjski karabin maszynowy Pieczeng kalibru7,62 x 54 mmR powstał na bazie km PKM - charakteryzuje się niewymienną żeberkowaną lufą - chłodzoną przez zamknięty obieg powietrza, składany dwójnóg jest na stałe zamocowany do lufy. Producent podaje że bez uszczerbku dla lufy można wystrzelić 600 pocisków ogniem ciągłym. Karabin wszedł na wyposażenie armii rosyjskiej w 2003 roku i systematycznie zastępuje starsze PKM w jednostkach armii rosyjskiej. O zagranicznym użytkowniku tej broni jeszcze nie słyszałem. Jak który tam umie po rosyjsku to nich se zaluka jeszcze  tutaj albo tutaj... 




2 komentarze:

  1. Anton, towarzyszu, jak to cudo rosyjskiej techniki sprawdza się w praktyce, pomimo tego, że nie posiada wymiennej lufy? Daje rade?

    OdpowiedzUsuń
  2. No właśnie, jak pierwszy raz zobaczyłem tą broń to pomyślałem: no, zmodernizowali PKM, pewnie znacznie uprościli wymiane lufy, bo w PK, PKM jest ona wymienna ale nie jest to takie proste jak np. w MG 3. Jakież było moje ździwienie jak sie dowiedziałem że lufa mocowana jest na stałe. Sprawdzać to się sprawdza, dzisiejsze konflikty nie mają charakteru naparzania się z okopów, to żeberkowanie i chłodzenie lufy powietrzem też robi swoje.

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.